Digisecure ISO 9001, ISO 27001, ISO 27701, ISO 22301, ISO 10002 ve ISO 15838 yönetim sistemleri konularında tecrübeli danışmanları ile danışmanlık hizmetleri vermekte, müşterilerinin belgelendirme ve denetim süreçlerini daha kolay yönetebilmesini amaçlamaktadır.
Verinin en az para kadar değerli olduğu günümüz dünyasında kurumların, sahip oldukları verileri korumaları; hem ticari faaliyetlerinin devamlılığı, hem şirketlerin itibarı için hem de her geçen gün bir yenisi yayımlanan regülasyon, standart ve kanunlar kapsamında kurumsal bir yapı içerisinde ele almaları kaçınılmaz olmuştur.
BGYS, hangi sektörde olursa olsun kurumlara sadece verileri koruma çerçevesi sunmakla kalmayıp; verimliliklerini artırmasına, esneklik kazanmasına, kurumun finansal, operasyonel riskleri analiz ederek önlem almasına imkan ve olanak sağlamakta, yasa ve yönetmeliklerden kaynaklanan uyum risklerini de en aza indirmesine destek olmaktadır.
Digisecure Bilişim Danışmanlık olarak ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi kurulumunu standart ve regülasyonların zorlaması ile “kısa süreli sertifikasyon belgesi alma çalışması” olarak değil, “kurumların bilgi güvenliğine ve kurumsal kimliğine katkı sağlayacak yaşayan bir süreç” olarak görmekteyiz.
ISO 27001 çalışmaları PUKO Döngüsü çerçevesinde yapılmaktadır. (Planlama, Uygulama, Kontrol etme, Önlem alma).
ISO 27001 BGYS kurulumu çalışmalarını aşağıdaki 15 temel aşamada gerçekleştirmekteyiz.
ISO 9001:2015, Uluslararası Standardizasyon Kuruluşu ISO tarafından belirlenmiş, dünya genelinde oldukça yaygın olarak tercih edilen iş geliştirici bir Kalite Yönetim Sistemi standardıdır.
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi standardı, işletmeler için oldukça önemli role sahip ve dünya genelindeki birçok kuruluş tarafından yaygın bir biçimde kullanılan standartlardandır.
Kalite yönetim sisteminin kurulumunun işletmelere çok büyük kazançları vardır. Değişimi hızlandırır, olası risklerin önüne geçer. Proaktif bir yönetim anlayışı isteyen işletmeler için kılavuz niteliğindedir. Markaların iş sürecini, iş kalitesini ve piyasadaki algısını her anlamda olumlu etkiler.
Bir işletme için ilk olarak gerekli olan, herkesin ne yapması gerektiğini bilmesidir. İşte ISO 9001 bu hedefleri gerçekleştirebilecek bir sistem oluşturmak amacıyla kullanılabilen bir modeldir. Bu model üretim kuruluşlarının yanı sıra hizmet sektörlerinde faaliyet gösteren kuruluşlarda da uygulanabilecek esnek bir standarttır.
Kalite yönetim sistemi kurumda aşağıda belirtilen ilkelerin uygulanmasını sağlar;
Şirketlerde kalite sisteminin geliştirilmesi ve uluslararası standartlara uygun seviyeye ulaştırılması için 9 aşamalı bir süreçte danışmanlık hizmeti vermekteyiz;
Danışmanlık hizmetinde kurum olarak amacımız; mevcut yapıyı, ISO 9001 asgari şartlarını karşılayarak belgelendirmeye hazırlamak değil, verimliliği ve etkinliği arttıracak şekilde süreçleri tasarlamak, standart temel bilincini oluşturmak ve şirketin temel kültürüne katkı sağlamak olacaktır.
ISO 27701, bir bilgi güvenliği yönetim sistemi oluşturmak ve oluşturulan bu sistemin sürdürülmesi için rehberlik etmektedir. ISO 27701 ile uyumlu olmak için şirketlerin önce ISO/IEC 27001 standardına uyumlu olmaları gerekmektedir.
ISO/IEC 27001 genel güvenlik tedbirleri için bir standardizasyon sağlarken, ISO/IEC 27701 kişisel verilerin korunmasına yönelik rehberliğinin yanı sıra GDPR ile gelen yeni düzenlemelerin uygulanmasına da odaklanır.
Amacı
Kişisel olarak tanımlanan bilginin ve verinin gizliğini yönetmek, sistemin oluşturulması sürekli olarak iyileştirilmesini sağlamaktır. Bu standart verilerin yönetilmesi, işlenmesi ile özel hayatın, mahremiyetin korunmasına ilişkin, risklerin azaltılması kontrollerin sağlamasını
amaçlamaktadır.
ISO 27701 bir bilgi güvenliği yönetim sisteminin gizliliğini ve (PII) kişisel bilgilerin işlenmesi kapsamında ekstra özel ve (Ek-A) da ki gereksinimlerin tanımlanması yapılmaktadır. Standart tarafından sağlanan özellikle verinin gizliliği ile korunmasını önerilen kontrol ve önlemlerin
genişleterek (PIMS) Gizlilik Bilgi Yönetim Sistemi’nin uygulanmasının koşullarını ortaya koymaktadır.
Faydaları
Müşteriler sağlanan hizmetlerden giderek daha fazlasını bekliyor. Rakipleriniz bu beklentileri karşılamak için daha çok çalışıyor. ISO 10002 uluslararası müşteri memnuniyeti standardıyla siz de başarabilirsiniz. Bu standart kendi şikayet yönetim sisteminizi kurmanız için esaslar koyar, şikayetleri, nedenlerini ve nasıl giderileceklerini belirlemenizi, şikayetlerinizi daha etkin ve daha verimli yönetmeniz için gerekli yönetim araçlarını tanımlamanızı sağlar. ISO 10002 şirketinizde geliştirebileceğiniz ve nihayetinde şikayet nedenlerini ortadan kaldıracağınız alanları belirlemenize de yardımcı olur.
Müşteri şikayetlerini daha etkin yönetmeniz, müşteri beklentilerini karşılama oranınızı artıracaktır. Özellikle müşteri şikayetlerini mevcut faaliyetleriniz için bir iyileştirme fırsatı olarak değerlendirdiğinizde, şikayetleri hızla müşteri memnuniyetine dönüştürebilirsiniz.
Şirketinizin faaliyeti ve büyüklüğü ne olursa olsun, ISO 10002 bu hedefe ulaşmanıza yardım eder.
Müşteri Şikayeti Yönetiminin Yararları Nedir?
ISO 10002 Şikayet Yönetiminin Kurulması
Amacı
Özellikleri
Kapsam
Faydaları